Auto

AWD, 4WD sau 4X4. Care e mai bun?

Când dorești să achiziționezi un SUV, asta ar trebui să fie una dintre condițiile de selecție. Ca să putem compară cele trei tipuri de tracțiuni, haide mai întâi să facem puțină teorie:

AWD

Acest tip de tracțiune prezintă toate componentele specifice, dar și un distribuitor electronic al cuplului pe punți sau roți. În câteva cuvinte, dacă o roată sau o punte pierde aderența, calculatorul va încerca să distribuie puterea la restul roților. Acesta este principiul de funcționare, dar fiecare constructor și-a personalizat tracțiunea după bunul său plac.

Explicatie video:

Mărci care dispun de AWD sunt:

  • -Audi (quattro)
  • -BMW (xDrive)
  • -Chevrolet (AWD)
  • -Ford (Intelligent-AWD)
  • -Honda (Super Handling-AWD)
  • -Hyundai (HTRAC)
  • -Jeep (Command-Trac)
  • -Mazda ( Active Torque-Split)
  • -Mercedes-Benz (4MATIC)
  • -MINI (All4)
  • -Mitshubishi (Super All Wheel Control)
  • -Nissan (Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain)
  • -Subaru (Symmetrical AWD)
  • -Toyota (All-Trac)
  • -Volvo (Automatic AWD)
  • -Vw (4Motion)

4WD (Four-wheel drive)

La 4WD avem un potențiometru cu care putem selecta tracțiune față permanent, tracțiune permanent intergral cu o distribuție pe punți de 50-50% sau modul Auto în care avem predominat tracțiune față și doar atunci când se pierde tracțiunea pe față intră și spatele la treabă.

  • 2WD – tracțiune doar pe puntea fată (4×2 permanent)
  • AUTO – AWD cu control electronic
  • LOCK-4WD – (4×4 permanent)


Explicaţie video AWD vs. 4WD:

Mărci care dispun de 4WD sunt:

  • -Nissan (4×4-i)
  • -Renault (4WD)
  • -Dacia (4WD)
  • -Ford (Intelligent 4-Wheel Drive)

4X4(Four-by-four)

La 4X4 nu mai avem calulator care să distribuie cuplul, avem reductoare, butoane sau manete care micșorează viteza roților.

Explicație video:

Mărci care dispun de 4X4 sunt:

  • -Ford
  • -Toyota
  • -Jeep
  • -Mitshubishi
  • -Land-Rover.

În concluzie: 4WD din punctul meu de vedere merită folosit atât în oraș cât și pe macadam. Datorită selectorului, când ai nevoie de o mașină de oraș, folosești fața și la nevoie devine o mașină bună de drumuri forestiere prin blocarea tracțiunii.
AWD are o întârziere destul de considerabilă când vine vorba de tranziția față-integrală, adică dacă se învârt rotiile de pe față cu aceeași viteză, nu va intră și spatele.
4×4 e pus doar pe mașini concepute pentru teren accidentat.

Din zona de shop te așteptam să iți alegi cauciucurile potrivite pentru mașină ta!

Dacă ți-a plăcut acest articol, te invităm să dai un like/share paginii noastre de Facebook, un follow Instagram sau un subscribe pe Youtube.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *